ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування

 

Протокол засідання № 18

18 листопада 2013 року

13 год. 00 хв.

м. Київ

вул. Садова, 3 а, к. 416

Голова Комітету Жванія Д.В.

Секретар Комітету Князевич Р.П.

 

Присутні: члени Комітету: Михайленко О.Д., Новак Н.В., Парасків О.Д., Сиротюк О.М., Бондаренко В.Д., Буховець О.Ю., Гладій В.І., Дудка О.І., Карташов Є.Г., Близнюк А.М., Кличко В.В., Пехов В.А., Федорук М.Т.

Відсутні: Добкін Д.М.

 

Відповідальні  працівники  секретаріату  Комітету:  Завідувач  секретаріату Комітету Малюга А.В., заступники Завідувача  секретаріату  Комітету  Желтова О.М., Данилюк О.А., головні консультанти  Гарбуз Ю.П.,  Дмитрук Л.В., Корнієнко Т.М.,  Рибак О.Ф., Шкуріна Л.Б., старші консультанти Маковський О.А., Степанян Г.С., Падалко О.В.

 

Запрошені:

Омельченко В.П. – народний депутат України;

Шпенов Д.Ю. – народний депутат України;

Шелестов О.М.член Центральної виборчої комісії;

Панченко А.М. – директор департаменту конституційного, адміністративного та соціального законодавства Міністерства юстиції України;

Шаталова Т.О. начальник відділу з питань прав людини управління конституційного та адміністративного законодавства департаменту конституційного, адміністративного та соціального законодавства Міністерства юстиції України;

Соколовська О.М. – начальник відділу експертно-правової роботи Державного фонду сприяння місцевому самоврядуванню в Україні;

Колісніченко В.Є. – завідувач сектору Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України.

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

1. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про адміністративні послуги» щодо відтермінування початку функціонування Єдиного державного порталу (реєстр. № 3527, н.д. Омельченко В.П.)

2. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства з питань проведення виборів       (реєстр. № 3396, друге читання)

3. Про інформацію Міністерства фінансів України щодо формування державного фонду регіонального розвитку на наступний бюджетний період та перерахування місцевим бюджетам субвенцій у 2013 році, надану за наслідками розгляду рішень Комітету від 09.10.2013 р.

 

***

 

СЛУХАЛИ: Голова Комітету Д.Жванія ознайомив членів Комітету з проектом порядку денного засідання Комітету та запропонував висловити свої зауваження і пропозиції до нього.

Д.Жванія запропонував включити до порядку денного засідання Комітету питання про внесення змін до структури Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування.

Пропозицію підтримано.

 

Д.Жванія запропонував визначитися шляхом голосування щодо прийняття порядку денного засідання Комітету в цілому з такою послідовністю питань:

1. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про адміністративні послуги» щодо відтермінування початку функціонування Єдиного державного порталу (реєстр. № 3527, н.д. Омельченко В.П.).

2. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства з питань проведення виборів    (реєстр. № 3396, друге читання).

3. Про інформацію Міністерства фінансів України щодо формування державного фонду регіонального розвитку на наступний бюджетний період та перерахування місцевим бюджетам субвенцій у 2013 році, надану за наслідками розгляду рішень Комітету від 09.10.2013 р.

4. Про внесення змін до структури Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування.

УХВАЛИЛИ:

Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

 

1.

СЛУХАЛИ: інформацію про проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про адміністративні послуги» щодо відтермінування початку функціонування Єдиного державного порталу (реєстр. № 3527), поданий народним депутатом України В.Омельченком.

Д.Жванія запропонував присутньому на засіданні Комітету народному депутату України В.Омельченку як автору представити свій законопроект.

В.Омельченко наголосив, що метою прийняття даного законопроекту є необхідність попередження ситуації щодо неготовності центрів надання адміністративних послуг з 01 січня 2014 року забезпечити виконання у повному обсязі покладених на них Законом України «Про адміністративні послуги» завдань, недопущення у зв’язку з цим погіршення якості надання адміністративних послуг та порушення строків їх надання.

З цією метою законопроектом пропонується:

1) вилучити припис, за яким суб'єктам надання адміністративних послуг забороняється здійснювати прийом заяв суб'єктів звернень та видавати їм оформлені результати щодо надання адміністративних послуг, якщо такі послуги за законом надаються через центри надання адміністративних послуг (зміни до статті 12 Закону);

2) відтермінувати початок функціонування Єдиного державного порталу адміністративних послуг, оскільки Планом заходів щодо створення Єдиного державного порталу адміністративних послуг, затвердженим розпорядженням Кабінету Міністрів України від 11.09.2013 № 718, передбачено, що надання адміністративних послуг через телекомунікаційні мережі буде забезпечуватись поступово протягом 2014-2016 років в рамках визначених Урядом завдань згідно згаданого плану заходів (зміни до статті 20 Закону).

Автор законопроекту звернувся до членів Комітету з проханням підтримати поданий ним документ.

Голова підкомітету з питань органів виконавчої влади О.Буховець вказав, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України висловило певні застереження до даного законопроекту, а саме:

- вилучення частини восьмої статті 12 Закону дозволить здійснювати паралельно прийом заяв суб’єктів звернень та видачу їм результатів щодо надання адміністративних послуг і через центри надання адміністративних послуг, і безпосередньо суб’єктами надання адміністративних послуг, що певним чином не узгоджується з концепцією самого Закону;

- зі змісту частини восьмої статті 12 Закону можна дійти висновку, що певними законодавчими актами визначається безальтернативний порядок надання адміністративних послуг – через центри надання адміністративних послуг. Тому вилучення цього припису щодо відповідної заборони з тексту базового Закону і залишення без змін приписів інших законодавчих актів, які визначають особливості надання тих чи інших адміністративних послуг та передбачають надання відповідних адміністративних послуг через центри надання адміністративних, може створити правову колізію;

- Закон України «Про адміністративні послуги», як свідчить практика його застосування, має недоліки, пов’язані з наявністю низки необґрунтованих положень, у зв’язку з чим існує нагальна потреба комплексного удосконалення в подальшому законодавства у цій сфері.

Разом з тим Головне управління вважає, що за результатами розгляду у першому читанні законопроект може бути прийнятий за основу за умови врахування висловлених зауважень і пропозицій.

О.Буховець також поінформував, що підкомітет з питань органів виконавчої влади не зміг зібратися у достатньому для прийняття рішення складі та розглянути законопроект з реєстр. № 3527 і запропонував членам Комітету остаточно визначитись щодо нього шляхом голосування безпосередньо після завершення розгляду на засіданні Комітету.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, А.Панченко.

Під час обговорення питання окремими народними депутатами – членами Комітету були висловлені зауваження до положень законопроекту щодо недоцільності внесення запропонованої зміни до статті 12 Закону, оскільки вилучення відповідного припису призведе до збільшення кількості випадків надання послуг безпосередньо суб’єктами  їх надання, що, в свою чергу, може призвести до посилення корупційної складової та збільшення зловживань у цій сфері через безпосередній контакт суб’єктів звернення із суб’єктами надання послуги.

Крім того висловлювались думки про доцільність зменшення строку відтермінування введення в дію Єдиного державного порталу адміністративних послуг до одного року.

Представник Міністерства юстиції України висловилась на підтримку законопроекту.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України, затвердженому Законом України від 10.02.2010 р. № 1861-VІ, проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про адміністративні послуги» щодо відтермінування початку функціонування Єдиного державного порталу (реєстр. № 3527), поданий народним депутатом України В.Омельченком, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу з дорученням Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування підготувати його до другого читання.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань органів виконавчої влади О.Буховця.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 8 народних депутатів України, «Утримались» – 7 народних депутатів України.

Рішення прийнято.

 

 

 

2.

 

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренка про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства з питань проведення виборів (реєстр. №3396, друге читання)

Голова підкомітету наголосив, що впродовж 7-денного строку від суб’єктів права законодавчої ініціативи до проекту Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства з питань проведення виборів (реєстр. № 3396), поданого народними депутатами України Єфремовим О.С., Олійником В.М., Шпеновим Д.Ю. та прийнятого Верховною Радою України 8 листопада 2013 року за основу за наслідками розгляду у першому читанні до Комітету надійшла 461 поправка та пропозиція.

В.Бондаренко вказав, що підкомітет з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян на своєму засіданні опрацював усі поправки та пропозиції та готовий запропонувати до розгляду членам Комітету свою позицію.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Д.Жванія вказав, що серед 461 поправки та пропозиції, що надійшли на розгляд Комітету, є 240, які не узгоджуються з вимогою частини першої статті 116 Регламенту Верховної  Ради України, а саме: “пропозиції та поправки до законопроекту, який готується до другого читання, можуть вноситися лише до того тексту законопроекту (статей, їх частин, пунктів, речень), який прийнятий Верховною Радою за основу”.

Голова Комітету озвучив всі номери поправок, які підпадають під норми статті 116 Регламенту Верховної  Ради України та поставив на голосування пропозицію про їх відхилення.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» - 8 народних депутатів України, «Проти» - 7 народних депутатів України.

Пропозицію підтримано.

 

Голова Комітету запропонував погодити наступний порядок розгляду поданих пропозицій та поправок: заслухати позицію підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян щодо кожної поправки, обговорити кожну пропозицію та поправку щодо яких будуть заперечення або дискусія та ставити їх на підтвердження рішенням Комітету.

Пропозицію підтримано одноголосно.

 

Надалі Д.Жванія запропонував розпочати в порядку черговості розгляд поправок та пропозицій, що надійшли від суб’єктів права законодавчої ініціативи та внесені до порівняльної таблиці (додається).

В ході обговорення законопроекту Д.Жванія відкликав шість поданих ним поправок (№№ 77, 78, 198, 308, 332, 375). Водночас члени підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян запропонували включити до порівняльної таблиці ще дві поправки такого змісту: «абзац перший запропонованої у законопроекті частини другої статті 50 виключити»; «пункт 42 законопроекту виключити».

Після того, як Комітет визначився щодо всіх пропозицій та поправок, Голова Комітету запропонував членам Комітету погодитись з пропозицією і дати доручення підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян і секретаріату Комітету вивчити враховані та відхилені поправки, проаналізувати їх узгодженість між собою та доповісти на наступному засіданні Комітету. Голова Комітету зазначив, що також доцільно визначитися стосовно прийнятного терміну набрання чинності законом, у разі його прийняття.

Д.Жванія запропонував прийняти остаточне рішення про рекомендації  Верховній Раді України щодо законопроекту на наступному засіданні Комітету після інформації підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян стосовно узгодженості всіх його положень.

Пропозицію підтримано одноголосно.

 

 

3.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих бюджетів та комунальної власності О.Дудки про інформацію Міністерства фінансів України щодо формування державного фонду регіонального розвитку на наступний бюджетний період та перерахування місцевим бюджетам субвенцій у 2013 році, що надійшла до Комітету за наслідками розгляду рішень Комітету від 09.10.2013 р.

О.Дудка поінформував, що за наслідками розгляду листа Рахункової палати щодо результатів аудиту ефективності використання коштів державного фонду регіонального розвитку та Висновку Рахункової палати щодо виконання Державного бюджету України за перший квартал 2013 року на засіданні 09 жовтня 2013 року Комітет ухвалив рішення рекомендувати Кабінету Міністрів передбачити формування державного фонду регіонального розвитку на наступний бюджетний період у повному обсязі та забезпечити своєчасне перерахування місцевим бюджетам субвенцій у 2013 році.

На виконання доручення Прем’єр-міністра України щодо зазначених рішень Комітету, Міністерство фінансів України надіслало інформацію про вжиті заходи. Зокрема, Міністерство фінансів повідомило, що рекомендації Комітету щодо встановлення державного фонду регіонального розвитку в обсязі не менше 1 % доходів загального фонду державного бюджету будуть розглянуті в рамках роботи з доопрацювання проекту Закону про Державний бюджет України на 2014 рік.

Що стосується перерахування з державного бюджету місцевим бюджетам субвенцій, то за інформацією Міністерства фінансів на 01 листопада 2013 року перераховано:

·        субвенції на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення у сумі 39,7 млрд. грн., що становить 95,5% до призначень на січень-жовтень;

·        інші субвенції – 2,5 млрд. грн., що становить 99,1% до призначень.

Субвенції зі спеціального фонду державного бюджету перераховуються в межах надходжень доходів спеціального фонду бюджету, які є джерелом їх фінансування.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

О.Дудка запропонував:

1.  Інформацію Міністерства фінансів України щодо формування державного фонду регіонального розвитку на наступний бюджетний період та перерахування місцевим бюджетам субвенцій у 2013 році взяти до відома.

2.  Доручити підкомітету з питань місцевих бюджетів та комунальної власності здійснити контроль за виконанням рекомендацій Комітету щодо формування державного фонду регіонального розвитку під час доопрацювання проекту Державного бюджету України на 2014 рік.

Пропозицію підтримано одноголосно.

 

4.

 

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету Д.Жванії про внесення змін до структури Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування.

З метою якісної та професійної підготовки проектів законодавчих актів до розгляду на засіданнях Комітету, пропорційного розподілу навантаження на підкомітети Д.Жванія запропонував вдосконалити структуру Комітету, обговоривши відповідний проект рішення Комітету з даного питання.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Внести зміни до структури Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування, утворивши підкомітет з питань статусу депутатів місцевих рад та служби в органах місцевого самоврядування.

2. Затвердити предмет відання підкомітету з питань статусу депутатів місцевих рад та служби в органах місцевого самоврядування:

1) статусу депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад;
2) статусу сільських, селищних, міських голів;
3) служби в органах місцевого самоврядування;
4) законодавчого забезпечення антикорупційної політики у сфері місцевого самоврядування;
5) інших питань, з опрацювання яких Комітет не є головним.

3. Обрати головою підкомітету з питань статусу депутатів місцевих рад та служби в органах місцевого самоврядування народного депутата України Буховця Олега Юлійовича, увільнивши його від обов’язків голови підкомітету з питань органів виконавчої влади.

4. Затвердити склад підкомітету з питань статусу депутатів місцевих рад та служби в органах місцевого самоврядування:

·         Князевич Руслан Петрович

·         Новак Наталія Василівна

·         Сиротюк Олег Мирославович

·         Гладій Василь Іванович.

5. Внести зміни до предметів відання підкомітету з питань місцевого самоврядування та затвердити наступні його предмети відання:

1) засад місцевого самоврядування та органів самоорганізації населення;
2) спеціального статусу міст Києва та Севастополя;
3) законодавчого регулювання міжмуніципальної співпраці;
4) інших питань, з опрацювання яких Комітет не є головним.

6. Уточнити назву підкомітету з питань органів виконавчої влади, виклавши її в редакції: «підкомітет з питань органів виконавчої влади та державної служби».

7. Обрати головою підкомітету з питань органів виконавчої влади та державної служби народного депутата України Близнюка Анатолія Михайловича.

8. Затвердити склад підкомітету з питань органів виконавчої влади та державної служби:

·    Князевич Руслан Петрович

·    Новак Наталія Василівна

·        Парасків Олег Дмитрович

·    Сиротюк Олег Мирославович

·        Дудка Олександр Іванович

·        Буховець Олег Юлійович.

9. Погодитись із пропозиціями Голови Комітету про те, що Перший Заступник Голови Комітету Михайленко О.Д. координує діяльність підкомітету з питань місцевого самоврядування та підкомітету з питань статусу депутатів місцевих рад та служби в органах місцевого самоврядування.

       (Структура Комітету додається).

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

 

 

 

 

Голова Комітету                                           ______________       Д.ЖВАНІЯ

 

 

 

Секретар Комітету                                       ______________     Р.КНЯЗЕВИЧ

 

 

 

 

 

 

 

 

ПИТАННЯ ПОРЯДКУ ДЕННОГО,

ЯКІ РОЗГЛЯНУЛИ НА ЗАСІДАННІ КОМІТЕТУ

18.11.2013 року

 

1. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про адміністративні послуги” щодо відтермінування початку функціонування Єдиного державного порталу (реєстр. № 3527, н.д. Омельченко В.П.).

2. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства з питань проведення виборів    (реєстр. №3396, друге читання).

3. Про інформацію Міністерства фінансів України щодо формування державного фонду регіонального розвитку на наступний бюджетний період та перерахування місцевим бюджетам субвенцій у 2013 році, надану за наслідками розгляду рішень Комітету від 09.10.2013 р.

4. Про внесення змін до структури Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування.

 

 

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“3 сесія 7 скликання ”

03 грудня 2014 15:06
03 грудня 2014 15:06
03 грудня 2014 15:05
03 грудня 2014 15:04
03 грудня 2014 15:02
03 грудня 2014 15:02
03 грудня 2014 15:01
03 грудня 2014 14:59
03 грудня 2014 14:58
03 грудня 2014 14:57